Председателят на КЗП Димитър Маргаритов ще открие приемна за граждани в Кърджали

12.09.2017
Сподели тази новина

Комисията за защита на потребителите ще проведе приемна за граждани в Кърджали този петък, 15 септември 2017г. Това съобщи председателят на институцията Димитър Маргаритов пред БНР.

Инициативата ще се състои между 11.00 ч. и 13.00 ч. на входа на Градската градина откъм ДМТ „Димитър Димов”. Посетителите на приемната ще имат възможността да отправят въпроси в сферата на потребителската защита и да подадат сигнали за конкретни нарушения в директен разговор с председателя на КЗП и инспектори на контролния орган. В работата на приемната ще вземат участие представители на местната и централната власт.

„Виждаме как потребителската култура на гражданите все повече се повишава. Надявам се, че това е и в резултат на информационните кампании като тези приемни, които от няколко месеца разкриваме в различни градове от страната. Те имат по-скоро превантивна цел – да популяризират потребителските права, да насочат гражданите към разбирането, че трябва да реагират, когато усетят, че към тях се адресира нелоялна търговска практика”, каза Маргаритов.

Председателят потвърди, че Комисията вече активно следи пазара на стоките за ученика, включително рекламите и анонсите. „Сега си давам сметка, че е знаково нашето присъствие в Кърджали точно в първия учебен ден, защото ние трябва да полагаме много сериозна грижа за това децата и учениците също да са наясно със своите права, когато пазаруват. Тук отваряме нова голяма тема, свързана с образоваността на най-младите потребители и с необходимостта те да получават базови знания за своята потребителска защита още в класната стая”, допълни Маргаритов.

От началото на годината Комисията е извършила близо 400 инспекции на територията на Област Кърджали, като в около 6% от случаите са констатирани различни несъответствия. „Най-често констатираните нарушения са липса на етикет на български език върху вносни стоки. Или отсъствие на някои от задължителните реквизити върху етикетите с информация за производителя, вносителя, вида на стоката, съществените характеристики, срока на годност и условията за съхранение. А за някои стоки, които изискват определени технически познания – съответните указания за употреба”, посочи Маргаритов.

През май Комисията временно е спряла продажбата на три модела детски легла след проверка в магазин в Кърджали. Търговецът не е представил документи за произход и сертификати, удостоверяващи покриването на европейските изисквания за безопасност.  

По уведомления на Агенция „Митници” е спрян вносът на около 70 броя от три вида детски облекла, които биха могли да създадат рискове за децата поради по-дълги връзки или лесно откъсващи се пришити към тях малки предмети. 

1/3 от прибягналите до помощта на КЗП са имали трудности в отношенията си с телекомите. Това се дължи и на обстоятелството, че всеки потребител е клиент на телекомуникационен оператор и понякога има повече от един договор за такъв тип услуга.

„Могат да възникнат различни проблеми. Например, да дефектира мобилното устройство, качеството на услугата да се влоши или да се окаже, че при сключването на договор за такава услуга потребителят не е разбрал, че има и допълнителни услуги, които не са му потребни, но се налага да заплаща”, обясни председателят. Той добави, че битовата електроника, големите вериги, нереалните промоции и намаления са другите сектори, в които Комисията е търсена.

Източник: БНР