Константин Райков: „Синхронизирането на правилата в търговията и споделената икономика би защитило потребителите при покупки от физически лица”

02.10.2017
Сподели тази новина

За да бъдат защитени правата на потребителите, когато купуват стоки или услуги от други потребители на принципа на споделената икономика,  е необходимо да има регламенти, съответстващи на правилата в съответния икономически сектор. Това посочи Константин Райков, член на Комисията за защита на потребителите (КЗП), пред „Нова ТВ” в рубриката „На твоя страна”. 

Райков обясни, че при пазаруване от онлайн търговец потребителите имат право на отказ в 14-дневен срок. И изрази мнение, че трябва да се създадат правила, по силата на които това право да е валидно и при покупка от друго физическо лице. 

Затруднение би могло да възникне най-вече при липса на координати за връзка. В такива случаи би било невъзможно да се упражни, както правото на отказ, така и всяко друго – на рекламация при дефектна стока, на връщане на опасен артикул и пр. „Би трябвало да има възможност да се направят идентификации, за да може да се осъществи връзката, да се връща евентуално стоката”, коментира Райков.

Отсъствието на данни за обратна връзка създава трудности и когато се касае за различен тип измами. „Има случаи, в които се обявява продажба на мобилен апарат, а се получава един метър кабел”, даде пример Райков въз основа на казуси, стигали до КЗП. Ако са посочени контакти, дори  при измама, продавачът би могъл да бъде открит и наложени съответните мерки.  

Източник: Нова ТВ