Има ли изкуствени завишения на цените в последните дни преди голямото намаление за "Черен петък"?

22.11.2018
Сподели тази новина

В рамките на съвместен експеримент Комисията за защита на потребителите екип на Нова телевизия проследиха цените на 3 стоки, продавани в търговската мрежа и 3 стоки, продавани онлайн. Крайната цел бе да се види дали потребителите не се заблуждават с бомбастичните реклами и дали са действителни тези намаления.

„Това, на което основно си заслужава да обърнем внимание, за част от стоките, които наблюдавахме и за които беше анонсиран вече някакъв процент намаление, е да не се стигне до т.нар. „намаление в намалението”, при което търговците сумират двата процента – досегашния и новия. И, примерно, ако досега е имало 20% и се добавят още 30%, те да го тълкуват като 50%, което не е коректно. Коректното е да бъдат обявени 30-те процента ново намаление”, коментира председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов пред Нова телевизия.

Очакванията са 2/3 от българите да се възползват от намаленията. Обратно на традициите на Запад, където милиони щурмуват магазините, у нас близо 70 % от потребителите свързват "Черния петък" с пазаруване онлайн. Дрехи, обувки, спортни стоки, козметика и малки домашни електроуреди ще са най-предпочитани.

„Виждаме от проучванията, че българинът е склонен да похарчи немалки суми. Дори някъде беше съпоставено със средностатистическия италианец, което пък означава от друга страна може би, че наистина хората ще подходят рационално и прагматично”, каза още Маргаритов. „Това не изключва възможността за някои най-вече от онлайн магазините, които наблюдават нашите инспектори, да се стигне до там, че буквално два или три дни преди „Черния петък” да има рязко покачване на цената на дадена стока, за да може след това тя да бъде свалена и да бъде анонсиран отново един висок, нереален процент намаление, което би било нелоялна търговска практика”, добави той.

„Не толкова гръмкият процент, по-скоро самата цена, която потребителят плаща, трябва да е за него основният ориентир дали той наистина е направил изгодната сделка”, обясни председателят на КЗП.

Източник: Нова телевизия