Димитър Маргаритов предупреди за какво да внимаваме при пазаруването в Черния петък

28.11.2019
Сподели тази новина

Утре е дългоочакваният за някои Черен петък - денят на големите намаления и тоталните разпродажби на стоки в магазините. За предимствата на тази търговска кампания, но и за какво да внимаваме говори председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в Сутрешния блок на БНТ.

До 400 лева е склонен да задели българинът за покупки за предстоящия Черен петък, обяви Маргаритов. Като се позова на резултатите от различни представителни проучвания, той каза още, че в последните пет години расте броят на хората, които пазаруват онлайн. „Статистиката показва, че за миналата година разпределението е: 40% от потребителите пазаруват само в търговски обекти, 30% пазаруват само онлайн и 30% предпочитат да пазаруват както в търговските обекти, така и онлайн“, добави председателят на КЗП.

„Наблюдаваме пазара, основно онлайн средата, още от края на октомври месец тъй като и от минали години знаем, че съществено оплакване от потребителите е било това, че търговци се опитват да вдигнат изкуствено цената непосредствено преди старта на кампанията, което означава, че анонсираните след това намаления не са реални“, посочи Маргаритов. По думите му получените от началото на месеца до момента няколко десетки жалби касаят този проблем.

Друг казус е свързан с наличностите. „Вече в разгара на кампанията след средата на миналата седмица получаваме и оплаквания от потребители, че са след като активно са следили кога ще стартират кампании в интернет, но още в първите минути след старта на тези кампании, набелязаните от тях стоки са били изчерпани. Сега ние проверяваме дали тези търговци, когато са обещавали, че ще има определена наличност да речем от стоки от типа битова електроника, са ги осигурили и са се случили реални сделки“, посочи Маргаритов. „Анонсира се продажбата на 500 телевизора и на третата минута вече те са изчерпани и потребителят не може да си закупи, въпреки че е бил много активен и е следял още от самото начало кампанията“, даде пример той.

Маргаритов припомни, че никой търговец не може да ограничава законовите права на потребителите само защото покупката е от кампанията Черен петък, дори когато се касае за стоки втора употреба. Той призова търговците да бъдат коректни, потребителите да не се поддават на емоции при пазаруването и да не теглят необмислено заеми, ако после ще се затруднят да ги върнат, а при проблеми да сигнализират в КЗП.

Източник: БНТ