Димитър Маргаритов: „Повече внимание при пазаруването от социалните мрежи и платформи за споделяне”

15.03.2019
Сподели тази новина

При онлайн пазаруването бих разделил нещата на две, каза Димитър Маргаритов пред радио "Нова Нюз".

"В единия случай говорим за онлайн магазините, които са регистрирани и функционират като такива. В него е по-лесно да се ориентираме и съответно – рисковете да бъдем излъгани, са по-малки, тъй като можем да проверим кой стои отсреща. Търговците са задължени да предоставят тази информация – да има задължително контакти и координати за връзка, да упоменат характеристиките на стоките, за правото на отказ, както и за способите за алтернативно решаване онлайн на потребителски спорове", обясни той.

Когато говорим за споделената икономика в нейната проява като пазаруване през социалните мрежи и друг подобен тип платформи за споделяне, е малко по-сложно. "Първо, защото законодателството все още не е така оптимизирано, че да може да регулира максимално детайлно такъв тип общуване и споделяне. На второ място, невинаги цялата информация – както по отношение на лицето, което стои отсреща, така и на характеристиките на това, което си купуваме, е налична в офертата. Ето защо тук е много по-важно да проучим кой е този, от когото ще купим, да задаваме всякакви допълнителни въпроси по отношение на стоката, срока за доставка, възможността да бъде върната, на начина за плащане и пр.", разясни още Маргаритов.

"Не на последно място, при пазаруване чрез социални платформи е добре да видим и отзивите на други потребители, които са пазарували от същия човек и какви са били евентуалните проблеми, които са срещнали в хода на това пазаруване", добави председателят на КЗП.