Димитър Маргаритов: „Повече скептицизъм при резервации на почивки предпазва туристите от разочарования“

12.07.2018
Сподели тази новина

Жалбите от български туристи са незначително малко, показват данни на Комисията за защита на потребителите (КЗП). Те най-често са в резултат от некоректно отправени оферти от страна на туроператори или хотелиери, или от недостатъчно внимателно вникване в предложението на търговеца от страна на потребителите.

„Едно място за настаняване се ракламира като хотел, а всъщност е къща за гости или семеен хотел. Или се рекламира като СПА-хотел, но СПА-център сертифициран, съгласно действащата уредба няма“, дава пример председателят на КЗП Димитър Маргаритов.

За да избегнат такива несъответствия, туристите трябва да съпоставят цената на пакета към услугите, които получават и да сравняват с други оферти. „Един малко по-голям потребителски скептицизъм не би бил излишен“, добавя Маргаритов.

За някои чуждестранни туристи, обаче – предимно от Великобритания и Германия, подаването на жалби се е превърнало в бизнес. Измислят се всевъзможни причини, често абсурдни, за да си върнат част от дадените за почивката пари. Данните показват, че в края на всеки сезон по морето хотелиерите ще трябва да върнат обезщетение средно от 2 евро на английски турист и от 1,2 евро на германски.

В помощ на британските туристи за огромни обезщетения работят адвокатски кантори на Острова, които започвали да ги консултират още при кацане след почивката. Реклами има и в интернет. Затова и често оплакванията и исканите обезщетения звучали еднотипно - скърцащи матраци, стари ядки в мини бара, намусени камериерки и дори тънки и прозрачни завеси са част от оплакванията.

Източник: Нова ТВ