Димитър Маргаритов: "Най-големите онлайн търговци припознават в хибридните способи за продажба бъдещето"

15.03.2019
Сподели тази новина

„Оказва се, тенденцията големи онлайн търговци да разкриват физически магазини набира скорост в момента в световен мащаб. Най-големите онлайн платформи и търговци припознават в този способ бъдещето”, каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов по радио Нова Нюз.

„Това е, защото и самите потребители предпочитат да се ориентират към форми, които им дават възможност хем да имат предимствата и удобството на онлайн пазаруването – бързината, много информация и т.н., хем обаче да разполагат и с възможност физически да се докоснат до това, което са решили да изберат”, посочи още той. Маргаритов уточни, че това не означава, че тези онлайн търговци ще преминат към конвенционална търговия. По думите му по-скоро те ще насложат към това, което правят и до момента, много интересни и практически полезни форми за конвенционална търговия. „Отивате във физически магазин, но там разполагате с т.нар. виртуална кошница, избирате си продуктите, плащанията се извършват изцяло безкасово – с дебитна или кредитна карта и със специални приложения, които са инсталирани на смарт устройствата и съответно в тези търговски обекти. Всичко става много лесно и бързо, много практично”, обясни новия способ председателят на КЗП.

„Това ще започне да функционира, а и вече някъде експериментално функционира, например на летищата – между два полета отивате в такъв магазин, в който бързо можете да си вземете нещо за хапване. Или в обедната почивка, или когато се прибирате в къщи и минавате през един такъв магазин – много по-бързо, по-лесно успявате да си набавите това, което Ви е необходимо”, беше конкретен Маргаритов.

„Има някакъв наличен персонал, но неговите функции са ограничени по-скоро до това нещата да са подредени тематично, да са разположени в зависимост от тяхното естество на щандовете. А по-скоро иновативната технология, която се прилага, е че няма каси и съответно няма и опашки. Устройства и специални програми проследяват конкретния потребител, който има регистрация в приложението какво е напазарувал и го таксува автоматично, без да отивате на каса”, допълни той.